Uncategorized

Een gezelschapsdame voor Oscar en Willem, de kantoorhonden

V an 2 naar 3 kantoorhonden!

Afgelopen november hebben Robert-Jan en Patricia mij gevraagd of ik vast in dienst wilde komen bij Fort Evenementen/Plofhuis. Sinds 2013 ben ik ZZP’er in de evenementenbranche en sinds 2016 heb ik +/- 200 events voor Fort Evenementen (zoals het Plofhuis voorheen heette) gedraaid. Mijn nieuwe uitdaging is dus gelukkig niet helemaal nieuw.

Eerste evenement

Mijn eerste evenement zal ik nooit vergeten. Samen met een aantal collega’s waren we op een bijzonder fort in Noord-Holland. Spannend, want forten hebben over het algemeen een bijzondere ligging en uiteraard was ik te vroeg. In een weiland (het navigatieadres!) zat ik in mijn auto te wachten in afwachting van collega’s die ik nog niet ken voor een klus die ik nog nooit heb gedaan. Gelukkig was ik op de juiste locatie en na 10 minuten arriveerde mijn nieuwe collega’s. Na de kennismaking en briefing zijn we gestart met de voorbereiding. Elke collega bereidt dan zijn of haar activiteit(en) voor, zodat we klaar zijn voor het ontvangst van de klant.

Plofhuis Albert Gerritsen

Nieuwe activiteit en nieuwe klant

Weer spanning want de activiteit was nieuw, tevens de klant. Inmiddels was mij al duidelijk dat Fort Evenementen veel belang hecht aan de beleving van de klant. Aangezien de activiteit nieuw is extra spannend. Enige tijd later arriveert de klant en wordt hartelijk ontvangen met een kopje koffie en wat lekkers. Na het ontvangst volgt er een heldere uitleg van de activiteit door de event manager, in dit geval Patricia. En toen was het aan de klant!

Leuke dag

Wat hebben we allemaal een leuke dag gehad! Ter illustratie: Bij een spel onderdeel was er één deelnemer in een trainingspak. Bij het onderdeel waar hij op dat moment met zijn team mee bezig was, zakte zijn broek af tot uiteindelijk zijn knieholtes. Ik probeer de activiteit even stil te leggen om deze deelnemer niet voor schut te laten staan bij zijn collega’s. Zijn reactie: “NEE! Doorgaan! We zijn er bijna!!!” Mijn dag kon niet meer stuk! Aan het einde van alle activiteiten komt er een winnaar uit de bus. Na de feestelijk prijsuitreiking zijn mijn collega’s en ik gaan opruimen, en onze gasten zaten inmiddels aan een heerlijke BBQ.

Bij het onderdeel waar hij op dat moment met zijn team mee bezig was, zakte zijn broek af tot uiteindelijk zijn knieholtes. Zijn reactie: “NEE! Doorgaan! We zijn er bijna!!!” Mijn dag kon niet meer stuk!

200 Events verder

Nu, ongeveer 200 events verder komt dus de vraag of ik in vaste dienst wil komen. Ik vond de keus heel moeilijk. Zekerheid en afwisseling bij een mooie werkgever is te gek. Aan de andere kant voelde het toch dubbel; In 2013 gekozen voor het ondernemerschap en per 2020 weer een vaste baan.

Na een aantal gesprekken met Robert-Jan en Patricia (o.a. over de kantoorhonden) en mijn naasten de keuze gemaakt deze uitdaging niet uit de weg te gaan. Een opmerking van de vader van een vriend was: “Falen? Je bent gek, je moet juist trots zijn! Jij heb een aantal jaar zo goed werk geleverd dat je opdrachtgever je in vaste dienst wil hebben!’ Punt.

Uitbreiding op kantoor

Dus sinds 2020 heeft het Plofhuis uitbreiding op kantoor! Naast mijn nieuwe werkplek hebben de kantoorhonden Oscar en Willem nu gezelschap van Ivy, nog een bruine labrador! Ivy en ik hebben er zin in, net als de andere blije kantoorhonden.

Inmiddels zit mijn eerste week erop. Veel binnen het bedrijf ken ik van binnen en buiten, maar ik moet zeker aan de bak om alle facetten binnen het Plofhuis onder de knie te krijgen. We zitten volop in de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Dat houdt in: De systemen klaar maken, websites up-to-date, upgrade van alle spelprogramma’s, het bedenken van een nieuw spelprogramma, werven van nieuwe medewerkers en uiteraard alle inkomende mails, telefoontjes en aanvragen verwerken.

Kortom; ik denk dat Ivy en ik ons niet hoeven te vervelen de aankomende weken! Hopelijk tot snel op één van onze evenementen!

Albert

PLOF HIER MAAR NEER

Onze plofhuisjes.

10 - 70 personen

PLOFHUIS 15

5 - 20 personen

PLOFHUIS 3

50 - 100 personen

PLOFHUIS 2

5 - 40 personen

PLOFHUIS 7

Comments(03)

  1. Itís hard to find well-informed people on this topic, however, you seem like you know what youíre talking about! Thanks

    Reply
  2. May I simply say what a comfort to discover someone that really knows what they are talking about on the internet. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More people must look at this and understand this side of the story. I cant believe you are not more popular since you surely have the gift.

    Reply
  3. Excellent write-up

    Reply

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Plofhuis is gesloten

Robert-Jan en Patricia Nederbragt stoppen per 01 augustus a.s. met het organiseren van zakelijke evenementen en vergaderingen in het Plofhuis.  Zij hebben gekozen voor een nieuwe uitdaging.

Na 10 jaar evenementen organiseren op diverse fortlocaties waarvan de laatste 5 jaar op Fort Uitermeer zijn wij toe aan een nieuwe uitdaging. “Het Plofhuis is een toplocatie, schitterend gelegen en leent zich fantastisch voor inspirerende vergaderingen en gezellige bedrijfsuitjes. We hebben er dan ook de afgelopen 5 jaar alles aan gedaan om onze bezoekers een bijzondere tijd te laten beleven hier.”

De voormalige munitie opslagplaatsen gaan weer ‘terug’ naar Stichting Uiteraard Uitermeer die gaat kijken wat ze met de gerenoveerde Plofhuizen gaan doen. “Een nieuwe ondernemer die deze werkzaamheden voortzet zou fantastisch zijn,” aldus de stichting.

Robert-Jan en Patricia kijken met heel veel plezier terug aan een mooie tijd op Fort Uitermeer en hopen dan ook van harte dat hun werk wordt voortgezet. Robert-Jan is inmiddels al met een ander bedrijf begonnen, de Stroom Loods, waarbij hij thuisbatterijen verkoopt en installeert. Hierbij werkt hij veel samen met een ander Weesper bedrijf, Bliq.

Patricia gaat door met Puzzeluitje, de webshop voor puzzeltochten die in de coronatijd is ontstaan. Hier vind je routes met de auto, de fiets en te voet, zoals een superleuke wandelpuzzeltocht door Weesp!

Robert-Jan en Patricia willen iedereen bedanken die bij hen te gast is geweest, maar ook zeker de Weesper bedrijven waar jaren heel fijn mee is samengewerkt.